Ballina to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu Ballina to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu

Ballina to Brisbane

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Kim

05 Januari 2019 | Australië, Brisbane

Om te beginnen even onze excuses voor het wachten op de verslagen. Het liefst hebben we namelijk een pc omdat deze site niet echt mobiel-vriendelijk is, foto's zijn moeilijk te uploaden, maar pc's zijn nauwelijks nog te vinden dus ben ik via Polarsteps een verslag ernaast begonnen. Hier zijn foto's sneller te plaatsen en kunnen we ter plekke laten weten waar we zijn en wat we doen, maar de verslagen zijn wat minder uitgebreid (of langdradig, met wat je er van maakt.

Van Ballina zijn we naar Brisbane gereden, zo'n 190 kilometer verderop. Ballina zelf is niet veel bijzonders, maar het is een prima locatie om te overnachten, ook daar was alles volgeboekt, maar niet zo massaal toeristisch als Byron Bay die eigenlijk onze eerste voorkeur had, maar waar niets meer te vinden was. Achteraf niet zo erg, we zijn er naar de vuurtoren gereden en onderweg kwamen we alleen maar surfers en strandlui tegen, meer dan dat is dat plaatsje ook eigenlijk niet.

Waar ik dan wél weer echt vrolijk van wordt is Lamington NP. Het was nog een hele uitdaging om er te komen. Dit park midden in de bergen is alleen bereikbaar via een 30km lang slingerde weg die grotendeels maar geschikt is voor 1 auto, dus je bent veel tijd kwijt met aan de kant gaan en laten passeren. Soms staan er ook verkeerslichten en sta je 5 minuten op niets te wachten. Maar het is een tropisch regenwoud en dus prachtig om doorheen te rijden, géén straf om daar wat langer over te doen. In het park hebben we de Python Rock lookout bekeken, een mooi uitzicht over het dal, met veel rotsen, zelfs een waterval, maar geen pythons helaas. Rondom het parkeerterrein scharrelden ook Bush Turkeys rond, kleine zwarte kalkoenen met een knalrode kop en een beetje dommig...

's Avonds aangekomen bij Ellie's Guesthouse in Brisbane, een kleine oase aan de rand van de stad. Er scharrelden possums in de bomen en er vlogen parkieten af en aan, maar met één stap buiten de poort stond je weer min of meer midden in de stad. Een korte wandeling bracht ons bij de rivier waar we een mooi uitzicht vanaf Wilsons Outlook Reserve over de Story Bridge en de skyline van Brisbane hadden. Daar hebben we ons echt even staan vergapen! Ook al verkies ik altijd natuur boven de stad, sommige skylines zijn echt mooi!

• 10 Januari 2019 - 13:53

Mam:

Zo herkenbaar, weer terug naar de tijd dat wij in Australië waren. Een van de mooiste vakanties ooit!!!

• 10 Januari 2019 - 16:09

Paulien :

Polarsteps is heel goed te volgen, hoor!
    En voor de langere versie van jullie reisverslag lees ik graag de ' waarbenjij.nu' site