Hobart Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu Hobart Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu

Hobart Tasmanië

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Kim

22 December 2018 | Australië, Hobart

Op de 2e dag van St. Kilda heb ik gelukkig toch nog meer teruggezien van mijn vorige bezoek. De pier is nog hetzelfde als toen ik met Vicky pinguïns ging kijken, het Luna Park nog steeds zo luidruchtig als toen en de trams stoppen nog steeds in Barkly street waar ik destijds in de Fish and Cips shop werkte. Ook het hostel, The Coffee Palace, stond er nog. Het heet nu wel Nomaads, de telefooncel en de flipperkast staan er niet meer, maar het ademt nog dezelfde sfeer uit als toen. De gangen zijn er donker en benauwd, de backpackers roken nog steeds wiet op het dakterras en nog steeds hangen er advertenties op het prikbord met vraag naar personeel of reisgezelschap. Op de vloer was nog precies te zien aan de ingesleten plekken waar vroeger de receptie stond en mensen af en aan liepen.

's Avonds hebben we de ferry, The Spirit of Tasmania, genomen. Dit was een 10 uur durende reis met de nachtferry zodat we weer een avond minder in een hostel hoefden door te brengen. Hutten waren redelijk prijzig dus we hebben recliners gekozen, brede stoelen die nét niet helemaal lekker achterover gingen en dekens die nét niet lang en dik genoeg waren. Tja, dan moet je maar de volle mep betalen...
Vanaf de aankomst in Devonport hebben we de Tassielink bus naar Hobart genomen. Nog eens 4 uur voor we bij onze eindbestemming aankwamen. Maar die is dan ook wel de moeite waard. We zitten 2 nachten in Montacute Boutique Bunkhouse, een erg schattig Victoriaans huis met allemaal trappetjes en ruime kamers met grote bedden en dikke matrassen zodat we het slaaptekort snel weer in konden halen.

Het zit dicht bij de haven zodat we te voet rond konden. In het Franklin Park bij de haven is op vrijdagavond altijd een foodfestival, Street Eats Franko, waar je zonder schuldgevoel de lekkerste gerechten kunt eten want het hele gebeuren is zero waste. Alle bekers, borden, bestek en servetten zijn biologisch afbreekbaar! Weliswaar is alles stevig geprijsd, maar dat is alles tot nu toe wel geweest, dat valt ons toch wel erg tegen.

Op zaterdag is er op het Salamanca plein een markt te vinden met leuke, hoogwaardige kwaliteit spulletjes. Daar hebben we de ochtend doorgebracht om 's middags nog wat door de rest van Hobart te slenteren. Veel hebben we niet gezien, want slenteren, kuieren, wandelen gaat nog steeds niet zo lekker, maar ik kom vooruit!
Morgenvroeg worden we opgepikt door Under Down Under voor een 6 daagse trip door de rest van Tasmanië, we hebben er zin in! Het wordt tijd dat we eens wat natuur gaan zien

• 22 December 2018 - 08:38

Paulien:

Passen jullie op voor de Tasmanian Devil???
    Have fun en sterkte Kim, ik hoop dat het lopen snel beter gaat! Xxx

• 22 December 2018 - 09:59

Petra Taal:

Klinkt allemaal geweldig ( behalve het lopen). Veel plezier met de uier down under trip. Zes mooie dagen