Eungella NP en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu Eungella NP en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Klaas en Kim - WaarBenJij.nu

Eungella NP en Magnetic Island

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Kim

12 Januari 2019 | Australië, Magnetic Island

Het noordelijke deel van Australië is een stuk tropischer en dat merken we! We zijn al helemaal lek gestoken door muggen, maar er zijn ook echte serieuze bloedzuigers! Van die smerige zwarte en geel gestreepte kruipers die via je schoenzolen op je benen kruipen en zich vastzetten. We hadden hey eerst helemaal niet in de gaten, we liepen in Eungella NP naar platypus te zoeken (vogelbekdier, je weet wel Ovide en zijn vriendjes) toen Klaas waarschuwde dat er een beestje op mijn been zat. Dat bleek er niet 1 te zijn, maar nog 4 meer op mijn schoenen die zich een weg naar boven aan het werken waren! Dus stokje erbij en wegporren die beesten! Elke 100 meter checkten we elkaar en konden er weer 3 afplukken... je moet wat overhebben voor de platypus! Maar ja, die hebben we dan ook 2 gezien en van wel heel dichtbij ook! Hij/zij/het zwom langs de kant, 2 meter van waar wij stonden, heel bijzonder om te zien, zo'n eierleggende bever met een eendensnavel!
In Eungella hebben we overnacht in Eungella Chalet, dezelfde lokatie als waar Kelly en ik destijds met de locals een avond hebben doorgehaald tijdens een potje poolen. Ik heb Rob en consorten helaas niet gezien.

De volgende stop is Magnetic Island, geen idee waarom dat zo heet, ik heb wat informatie gemist ergens. Maar wat ik wél weet is dat het eiland bekend staat om zijn koala's. We hebben sinds onze aankomst in Australië al zoveel borden gezien die ons waarschuwen voor het mogelijk oversteken van deze schattige diertjes, maar nog geen één in het wild gezien en dat kan natuurlijk niet...
Maar jawel, tijdens The Forts Walk hebben we er 2 gezien! Het zijn er niet veel maar ik zie er liever 'maar' 2 in het wild dan 50 in een dierentuin.
Het eiland is klein, maar je hebt er wel vervoer nodig om van A naar B te komen. De Moke, een kleine buggy is daarvoor het ideale middel, maar wij hadden de bus, ook leuk! Moeten toch een beetje op ons geld letten helaas.
In Horseshoe Bay hebben we lekker gezwommen, tussen de netten wel te verstaan, er zaten nasty Marine Stingers in het water, kwallen dus, maar niet tusen de netten gelukkig. Heerlijk gezwommen en nu rood, dat dan weer wel.

Nu op weg naar Cape Tribulation waar we weer 3 dagen off grid gaan en daarna naar Malapascua in de Filippijnen! Fiji ging helaas niet in deze tijd van het jaar, de weercijfers stonden op een 2, dat is wel erg magertjes als je een week niets te doen hebt behalve snorkelen en duiken. We hebben er zo'n zin in! Even een weekje niet elke dag plannen maken, routes uitzoeken, accommodatie boeken en je tas pakken, jeej!

• 14 Januari 2019 - 03:36

Kelly:

Kei mooi! Tof van die platypussen! Veel plezier in Cape Tribulation. Pas op voor de casuaries!

• 14 Januari 2019 - 03:43

Paulien:

Wat bijzonder zeg om het vogelbekdier en de koala in het wild te kunnen spotten! Wow!

• 15 Januari 2019 - 06:12

Dirk:

kan je de kosten niet via concur declareren ?
    leuke verslagen ;)

• 17 Januari 2019 - 05:20

Klaas En Kim :

Hey Dirk, ik probeer het steeds maar ik heb óf geen verbinding óf ze worden steeds afgekeurd, zo'n flauwe gast op Finance!

• 17 Januari 2019 - 07:40

Dirk:

probeer anders omkoping met een flesje wodka ;)